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Joints d'amortisseur

Damper & Steering Seals

Oil seals for automotive and special purpose dampers and hydraulic and electric steering applications

 

Premium quality oil seals for dynamic, static, reciprocating and rotational applications for the world's leading automotive suppliers and OEMs. Reliable sealing over a wider range of temperatures and pressures with highly durable, industry leading materials.

Sealing solutions for differing applications

FST Twin Tube Damper

Freudenberg Sealing Technologies offers oil seals for damper and steering systems in a range of materials (including nitrosamine-free NBRs) to suit differing applications including light vehicles, heavy duty, rail and special purpose applications. We also offer seals for motorcycle suspension and for gas springs. Our service includes full material development, product design, prototyping and test, customer support and manufacturing capacity in high and low volumes and in multiple global locations.

 

Freudenberg Sealing Technologies produces twin tube seals -- both integral static and dynamic seal. There are also standard and heavy-duty variants with excellent durability over a wide range of temperatures and pressures. Monotube seals provide low friction, high pressure sealing with excellent performance in cold temperatures. Banded Pistons provide superior control of compression and rebound characteristics with excellent side load capability. Gas spring seals provide controlled friction with extended service life under high pressure. Steering seals for rotational and reciprocating applications including hydraulic pump and valve seals and dust seals for electric steering systems.

Joints d'amortisseur
Joints d'amortisseur

Description

Les joints d'amortisseur jouent un rôle de premier plan dans la durée et la fiabilité de fonctionnement des amortisseurs. France Joint propose des conceptions sur-mesure avec pour principaux objectifs de réduire le frottement et d'empêcher l'intrusion de salissures dans le système. 

 

Avantages

  • Qualité de matériaux avancés pour résister à une large plage de températures (-40°C / +200°C) avec une excellente compatibilité chimique - NBR - HNBR - FKM
  • Cage métallique épaisse supportant les différents procédés de montage en automatique avec des efforts importants
  • Profil de lèvre primaire d'étanchéité avec ressort intégré conçu pour des mouvements alternatifs importants tout en limitant les efforts de frottement
  • Lèvre à gaz optionnelle positionnée en extrémité de lèvre primaire ou au niveau du corps du joint et agissant comme clapet anti-retour
  • Lèvre additionnelle anti-pollution avec ou sans ressort intégré pour stopper la contamination extérieure
  • Bourrelet en élastomère sur la partie extérieure du joint pour une étanchéité statique optimisée

 

Applications

Amortisseurs Mono-tube
Amortisseurs Bi-tube
Ferroviaire
Militaire
Motocycles

Utilitaires léger et lourd

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